Ocena komory silnika oraz samej jednostki napędowej
Ocena kół
Rozmowa telefoniczna
ZE SPRZEDAJĄCYM
Na podstawie uzyskanych od sprzedającego danych pojazdu wykonuje wstępną weryfikację auta w dostępnych bazach: CEPIK, REJESTR ZASTAWÓW, DEKODER VIN.
OCENA KÓŁ
Oceniam stan opon i felg, sprawdzam rok produkcji opon oraz stan bieżnika.
OCENA NADWOZIA
Pomiar grubości lakieru w kilku miejscach na każdym elemencie- łącznie kilkaset pomiarów, ocena wnęk, zgrzewów, spawów, struktury lakieru, punktów montażu, śladów ingerencji blacharskich czy demontażu elementów.
OCENA KOMORY SILNIKA ORAZ SAMEJ JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ
Ocena pracy silnika preferowany zimny silnik ale różnie to bywa ze sprzedającymi :), weryfikacja wycieków, zapoceń, śladów ingerencji w jednostkę itd.
OCENA WNĘTRZA POJAZDU
Ocena kompletności i sprawności wyposażenia, weryfikacja obecności niechcianych zapachów – papierosów, wilgoci, zapachów lakierów czy szpachlówki.
OCENA PODWOZIA / WIZYTA NA STACJI KONTROLI POJAZDÓW
Weryfikacja stanu amortyzatorów , hamulców, zawieszenia. Ocena stanu karoserii, obecności korozji i śladów napraw.
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
Odczyt błędów nie tylko tych znajdujących się ” na wierzchu” ale także tych zapisanych w poszczególnych modułach gdzie dodatkowo można znaleźć informacje o przebiegu auta. W miarę możliwości weryfikacja parametrów bierzących np.: wypadanie zapłonu, różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych.
JAZDA PRÓBNA
15-30 minut jazdy na różnych prędkościach i obrotach, staram się rozpędzić auto do 120 km/h bo przy tej prędkości zazwyczaj pojawiają się jakieś mankamenty – oczywiście jest to opcja dla aut zarejestrowanych z ważnym przeglądem technicznym i ubezpieczeniem.
JEŻELI SĄ WSKAZANIA TO PONOWNA DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
Często po jeździe próbnej pojawiają się nowe błędy.
ROZMOWA TELEFONICZNA ZE ZLECAJĄCYM INSPEKCJE ORAZ PRZEKAZANIE ZDJĘĆ, RAPORTU, UWAG I WYCENY NAPRAW.